Somas spellista 091004

Så var del 4 till ända i Sónar-serien och två kvar tills alla sex program passerat etern, sen blir det eventuell sammanfattning på SoundCloud. Får se där hur jag löser allt. Hur som helst ska en del artister få sitt, Sónar ska ha sin del och en del vänner sitt. Hade en del tekniska missöden för dagen men ska försöka reparera dem i sammanfattningen av alla program.

Programmet var i övrigt riktigt kul, med musik från Sónar Night på fredagen med Martyn, Erol Alkan och Don Rimini, sen var det också en intervju + musik med fantastiska Ebony Bones som jag hoppas få se i november när hon besöker Sverige och Debaser!

Nästa veckas Soma blir utan intervjumaterial, men massor av musik med bland annat Natalia Lafourcade, Busy P och Cardopusher men också trevliga svenska Kornél Kovács ska få en stund i etern. Gissar att jag återkommer under veckan med mer info och uppdateringar.

Hur som helst har ni här nedan spellistan för Soma Sónar-special del 4!

sónar

Somas spellista 091004

Sónar-special del 4

Joker – Psychedelic Runway

Martyn feat. dBridge – These Words

Erol Alkan – Theme From Vicarious Bliss (Lifelike Goes To Disco Remix)

Don Rimini – Karaté

Brodinski & Mumdance – Eurostar (Last Japan remix)

Ebony Bones! – The Muzik

Ebony Bones! – Guess We’ll Always Have New York

Ebony Bones! – We Know All About U

Ebony Bones

Efter intervjun och hennes spelning blev jag lovad fotografering för mina vänner Alex och Juana. När det sen blev aktuellt och hon mötte upp höll vi hov med ungefär 20 stycken fotografer till som ville ta bilder och folk undrade vilka vi var som följde runt vid plåtningen. Fick frågan om jag ingick i bandet, jobbade för hennes skivbolag eller om jag var hennes manager. Smått surrealistiskt men kul att få vara med om och impad av Alex som styrde upp det hela och styrde fotostunden.

Juana och Alex var mina fotografer under hela Sónar de kommer framöver att visa sina bilder på min blogg hoppas jag, vi får se när bara och jag kommer i så fall att bjuda på mer text i samband med det.

Allt från stämningsbilder från festivalens scener, till Heartbreak, Crookers, Agoria och Ebony Bones! finns med i de bådas album.

Bilden brevid på Ebony Bones! är tagen av Alex och jag står typ två meter bort.

Kommentera

